piątek, 31 sierpnia 2018

Dlaczego Amy śpiewa "Lithium..."?



Przez bardzo długi czas, gdy słuchałam tej piosenki, nie wiedziałam o czym Amy śpiewa. Co znaczy to słowo, które jest tytułem piosenki. Nie wiedziałam jak bardzo stanie się mi bliskie. 
Amy śpiewa:

"Lithium, don't wanna lock me up inside
Lithium, don't wanna forget how it feels without
Lithium, I wanna stay in love with my sorrow
Oh, but God, I wanna let it go..."

Co po polsku znaczy:

"Licie, nie chcę zamknąć się w sobie
Licie, nie chcę zapomnieć, jak czułam się bez ciebie
Licie, chcę pozostać zakochana w moim smutku
Och, ale Boże, chcę pozwolić temu odejść..."

A przecież lit, to pierwiastek, który znam z lekcji chemii! Więc o co chodzi? 
Dowiedziałam się o tym dopiero w szpitalu psychiatrycznym, do którego trafiłam późną jesienią 2017 roku. I może dla wielu osób to nie jest szczególne odkrycie, ale dla mnie było. Bo lit, a właściwie węglan litu służy do... Leczenia epizodów maniakalnych w chorobie afektywnej dwubiegunowej. W  m o j e j  chorobie. Słuchałam tej piosenki tak długo, bez tej świadomości. A gdy się o tym dowiedziałam, gdy przeczytałam tekst uważnie... zakochałam się w niej jeszcze bardziej. Zastanawiam się skąd u Amy taka wrażliwość... Czy też przeżyła coś podobnego? A może dużo o tym słyszała lub ktoś z jej bliskich się z tym zmaga... To sprawiło, że wokalistka Evanescence stała mi się jeszcze bliższa...


2 komentarze: